رونمایی از تاسیسات موشکی زیرزمینی حیرت انگیز حزب الله در شرایط کنونی منطقه، پیام های روشنی را برای دشمنان به همراه دارد.

شهرموشکی حزب الله و پیام های آن برای دشمنان

حزب الله لبنان، فیلمی را از تاسیسات موشکی زیرزمینی خود با نام «عماد۴» منتشر کرد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که این تاسیسات، نه تنها به طور محرمانه ایجاد و استتار شده، بلکه از استحکام کافی در برابر حملات دشمن نیز برخوردار است.

در بخشی از ویدئو، تهدیدات «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به زبان های عربی، عبری و انگلیسی نسبت به هر گونه جنگی در آینده و توانایی هدف قرار دادن سراسر سرزمین های اشغالی فلسطین آمده است.

در این ویدئو همچنین تصاویری از تأسیسات نظامی عظیمی به‌نام «عماد ۴» به نمایش گذاشته شده که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک در دل کوه‌ قرار دارد.

رونمایی از یکی دیگر از زیرساخت های قدرت مقاومت در روزهایی که اصرار و تاکید حزب الله به انتقام ازرژیم صهیونیستی به خاطر ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد خود افزایش یافته است، حائز اهمیت است.

شبکه المیادین در اشاره به این رونمایی، پیام های آن را برای دشمن صهیونیستی و حامیان آن در شرایط کنونی برشمرد.

نخستین موضوع مورد اشاره این شبکه، محرمانگی بی نظیر و عالی مکان استقرار قدرت موشکی حزب الله است که تاکنون نه تنها دشمن بلکه دوستان نیز از آن اطلاعی نداشتند.

این محرمانگی و استحکام، توان موشکی حزب الله را از هرگونه ضربه پیشگیرانه و پیشدستانه توسط دشمن در امان نگه می دارد.

از سوی دیگر، مقاومت همواره قدرت ویران کننده ای برای پاسخ به دشمن در اختیار دارد و توان وارد کردن ضربه دوم را حفظ می کند.

نامگذاری این تاسیسات با عدد «۴» این احتمال را تقویت می کند که این تاسیسات، حلقه ای از زنجیره شهرهای زیر زمینی باشد که هیپ کسی شمار آن ها را نمی داند.

مشخص نیست این تاسیسات زیر زمینی که رزمندگان در آن حضور دارند از کجا شروع شده و در کجا پایان می یابد و به کجا کتصل است.

انتشار تصاویر این تاسیسات ثابت کرد که مقاومت اسلامی در بالاترین درجه آمادگی از لبنان قرار دارد و در صورتی که دشمن قصد آغاز جنگی داشته باشد، مقاومت آماده است و ترسی از جنگ ندارد.

آنچه امروز منتشر شد، بخش کوچکی از قدرت حزب الله بویژه در زمینه موشک های نقطه زن است.

مقاومت این پیام را فرستاد که حتی اگر در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت و شهادت «فواد شکر» اندکی تاخیر شود، این پاسخ حتمی است.

حزب الله با این اقدام نشان داد که زمام امور را در دست دارد و به دشمن اجازه نمی دهد که براساس مصالح و دیدگاه خود، قواعد درگیری را به مقاومت تحمیل کند.

شاید مقاومت در روزهای ایندهف حلقه های دیگر این زنجیر را نیز رونمایی کند.

 رونمایی از شهر موشکی حزب الله در شرایطی انجام شد که بتازگی مشاور اقتصادی سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حزب‌الله لبنان از نظر میزان ذخایر موشکی، یکی از پنج قدرت موشکی جهان است.

«رام عمیناخ» تصریح کرد: اسرائیلی ها (شهرک نشینان) میزان تهدیدات از جانب حزب الله را درک نمی‌کنند.

وی افزود: حزب الله لبنان زرادخانه بزرگ موشکی دارد و در آمریکا، چین، روسیه و آلمان یکی از پنج قدرت در این زمینه به شمار می‌رود.

عمیناخ ادامه داد که رژیم اسرائیل بدون برخورد با لبنان، توان مقابله با حزب‌الله را نخواهد داشت.

در همین راستا، پایگاه خبری آمریکایی «مدیا لاین» نیز پیشتر گزارش داده بود که حزب الله لبنان یک تهدید نظامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است، زیرا ده‌ها هزار مبارز و بیش از ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد.

از سوی دیگر، «امیر اویوی» رئیس جنبش موسوم به «امنیت» در رژیم اسرائیل گفت: ما توانایی زندگی با کابوس حزب‌الله در جنوب لبنان را نداریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.